Naozaj nemohli byť skôr?

Autobusové otočisko a skatepark. Dlho sme na oba projekty čakali s argumentom od vedenia MČ, že sa musia robiť súbežne. V súčasnosti vidíme, že to nedáva zmysel, pretože tak otočisko, ako aj skatepark robia dve samostatné fi rmy a projekty na seba nenadväzujú. Na čo sa čakalo tak dlho?

Začnem mojou iniciatívou – skateparkom. Je to už vyše piatich rokov, kedy sme vymysleli skatepark pre Rusovčanov a na tento účel sa vtedajšiemu zastupiteľstvu aj podarilo prenajať pozemok od železníc SR. Plochu, kde sme naplánovali vybudovanie skateparku, si isto všetci dobre pamätáte. Bola to schátraná, nepekná oblasť po bývalých stavebninách. Našim cieľom bolo skultúrnenie tohto priestoru a zároveň aj nájdenie jeho efektívneho využitia. Napokon sa nám podarilo schátraný pozemok prenajať a v spolupráci s profíkmi na ňom naprojektovať skatepark pre mládež. Stačilo len začať projekt realizovať. Trochu ma preto mrzí, že sme sa napokon k tomu posl
ednému kroku, teda k realizácii, dostali až po toľkých rokoch, kedy nám medzičasom stihla jedna generácia tínedžerov odrásť. Keby sa so stavbou nezačalo až vo volebný rok, tak by nám nemusela ujsť jedna celá generácia
. No chalanom zo SKETON -u , ktorí nám pomáhali navrhnúť projekt v úplnom začiatku a ktorí na ňom aktuálne pracujú, ďakujem za ich vytrvalosť a ich zručnosti. Občas sa pri nich zastavím na kus reči. Donesiem nejakú kávu, vodu. Rád sa totiž pozerám na realizáciu našich projektov a chcem poznať detaily, ako a čo sa robí, len aby som vedel. Budeme sa musieť o tieto ihriská aj starať, mali by sme poznať detaily. Ja určite chcem.

Otočisko a obdobný problém
Rovnako ako pri skateparku, aj v prípade autobusového otočiska sa teším, že po piatich rokoch, odkedy sa začalo ešte za bývalého vedenia mestskej časti na projekte pracovať, sa vec konečne blíži ku koncu. No opäť je tu jedno nejasné ALE. Minimálne zvláštny sa mi javí postup pri budovaní otočiska, ktorý zvolilo súčasné vedenie MČ bezprostredne po voľbách a následkom čoho otočisko dokončujeme v týchto dňoch. Namiesto toho, aby sme ho dávno užívali. Zmluva o príspevku na otočisko bola podpísaná v roku 2020. Už pri podaní žiadosti o dotácie z eurofondov muselo byť hotové stavebné povolenie a rozpočet otočiska. No so stavebnými prácami sa nezačalo, aj keď sa mohlo. Projekt z neznámeho dôvodu rok a pol stál.
V novembri 2021 si MČ predĺžila zmluvu a následne sa začalo pracovať. Nie je mi jasné, prečo sa na projekte takmer dva roky nerobilo, keďže podpisom zmluvy sa na ňom mohlo začať pracovať ihneď. Napokon sa so stavebnými prácami začalo v decembri 2021. Zaujímavé je, že podľa prvotnej zmluvy mala byť stavba hotová (!) a odovzdaná najneskôr do januára 2022. Vedenie MČ si ale nechalo dodatkom zmluvy predĺžiť možnosť vybudovať projekt o niečo neskôr – do siedmeho mesiaca 2022. Ktovie, prečo si vedenie MČ nechalo budovanie otočiska na poslednú chvíľku a začalo na ňom robiť až tesne pred voľbami.

Prišli sme o cyklotrasu
A asi najnepochopiteľnejšia vec v tomto projekte je chýbajúca cyklotrasa. Cyklotrasa, ktorá bola od úplného začiatku súčasťou projektu a vďaka ktorej sme sa vôbec mohli uchádzať o EU peniaze pre medzinárodný projekt. Projekt cyklotrasy ostal ležať v šufl íku, ako sa hovorí, a to je škoda. Obrovská škoda. Peniaze by sme isto dostali, bola to predsa podmienka ministerstva. Dnes sme sa mohli tešiť na novú, zokruhovanú cyklotrasu, ktorou sme sa mohli dostať pohodlne do centra Rusoviec. A asi všetci viete, že na našu cyklotrasu bude nadväzovať aj cyklotrasa do Jaroviec, ktorú intenzívne vybavuje starosta Jaroviec Uhler.

P.vodne mala cyklotrasa pokračovať cez Gaštanov. aleju ďalej na hr.dzu. Aktu.lny projekt sa s ňou vysporiadal takto. Končiť bude v strede ničoho.

Prejsť na začiatok